Titel blog

Lieve klanten,

Vanaf maandag 16 maart is Dermea gesloten, met uitzondering voor wonden en ernstige klachten. Wanneer u een afspraak ingepland had, zult u een telefoontje ontvangen over het verplaatsen van uw afspraak. In deze moeilijke tijden hopen wij op uw begrip en steun. Ondertussen zijn wij hard aan het werk voor tijdelijke oplossingen! Zo is Dermea wel gewoon telefonisch en via mail bereikbaar, doen we intake gesprekken via een videocall en producten kunnen eventueel verzonden of thuis afgeleverd worden. Daarnaast wil ik klanten met klachten op het hart drukken gerust contact met ons op te nemen, we kunnen altijd eerst een videoconsult afspreken om te kijken of we samen een oplossing kunnen bedenken waarvoor er geen direct contact nodig is. Indien dit onvoldoende resultaat geeft zullen we een consult inplannen en kunt u er vanuit gaat dat onze therapeuten niet werken als ze klachten hebben en alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen genomen hebben. Schroom dus niet contact met ons op te nemen, wij staan voor uw klaar!

Als eigenaar zijn dit ontzettend moeilijke tijden en staan wij de afgelopen week voor zulke moeilijke keuzes. Keuzes die ik nooit verwacht had ooit te moeten maken. Donderdag moest mijn man ineens thuis gaan werken en zag ik langzaam de bui al hangen. Vrijdag na de persconferentie dacht ik en nu, hoe moet dit nu allemaal? Ik kan mijn klanten niet in de steek laten! Ook kwam er nog een advies van de beroepsgroep waarin stond dat we met de juiste voorzorgsmaatregelen gewoon open mochten blijven. Hoe meer ik me verdiepte in deze voorzorgsmaatregelen, hoe meer ik dacht dit is niet haalbaar voor ons. Hoe kunnen wij 1.5m afstand houden van onze klanten? En hoe bescherm ik mijn personeel als ze tijdens een groot aantal behandelingen boven het gezicht van een klant moeten werken? En dit geldt natuurlijk ook voor onze klanten, hoe houden we hen veilig? We werken immers voor een groot deel met de risicogroep van dit virus.

Na het hele weekend wikken en wegen (buikpijn hebben en gerust een traan te hebben gelaten) heb ik zondag toch maar Lotte geapped wat zij ervan vond als we alleen maar open zouden blijven voor spoedgevallen. Zij vond dit een goeie voorzorgsmaatregel en maandag zouden we verder uitzoeken welke patiënten hier dan binnen zouden vallen. Echter maandagochtend 8u ging de telefoon, de huisartsenpraktijk in Wijk ging op slot, dat betekende dat we geen spreekuur konden houden op de praktijk. Snel alle patiënten af bellen en na een ochtend vol stress hadden we crisisoverleg met het team. Alles was afgesproken, iedereen wist wat er gedaan moest worden en nu? Dan dringt pas echt tot je door dat dit geen gemakkelijke periode gaat worden en wie weet hoelang dit gaat duren. Een periode vol onzekerheden en angst over hoe het verder gaat met je praktijk maar vooral ook dit virus. Daarnaast stel je jezelf continue die vraag of je de juiste maatregelen getroffen hebt. Zeker als je ziet dat andere huidklinieken nog open zijn. Blijf in je kracht denk ik dan maar bij mezelf, je weet dat je de juiste keus maakt.

Voor iedereen stuur ik veel liefde en gezondheid uit de komende periode. Blijf veilig en trek aan de bel als we iets kunnen betekenen voor jullie!

Liefs,
Joëlle

1 reactie

  1. Marjie Hoen-Kicken op 19 maart 2020 om 13:05

    Goed overwogen keuze en dan jun jij je nooit iets verwijten “had ik maar”…als bescherming voor jullie patiënten en jullie zelf…sterkte en succes

Laat een reactie achter